VU-docenten winnen Innovatie Prijs met hun leerlijn Professionele en Persoonlijke Identiteit (PPI)

VU-docenten winnen Innovatie Prijs met hun leerlijn Professionele en Persoonlijke Identiteit (PPI)

Tijdens het Nieuwjaarsgala van de Vrije Universiteit Amsterdam werden verschillende onderwijsprijzen uitgereikt, waaronder de Innovatie Prijs. Deze prijs werd gewonnen door Jantien tuifbergen en Laura Geelen voor hun leerlijn Professionele en Persoonlijke Identiteit (PPI). De leerlijn PPI is een doorlopende leerlijn die in de hele bacheloropleiding wordt aangeboden aan studenten, waarbij studenten aan hun professionele en persoonlijke identiteit werken. Daarbij komen de volgende aspecten aan de orde:

1. Binding met de academische gemeenschap, de VU, de eigen faculteit, de opleiding en leerlijngroep.
2. Voorbereiden op het beroepenveld, en aan de hand daarvan het ontwikkelen van competenties.
3. Inzicht in het onderwijsprogramma, zodat studenten beredeneerde keuzes in hun studieloopbaan kunnen maken.
4. Het versterken van (studie)vaardigheden.

De leerlijn PPI begint in het eerste jaar en loopt de hele bacheloropleiding door. De studenten worden ingedeeld in leerlijngroepen, die bestaan uit ongeveer twintig studenten en worden begeleid door een leerlijncoach en eventueel een student-mentor. Ieder jaar worden ongeveer 10 groepsbijeenkomsten georganiseerd. Rekening houdend met een aantal didactische principes wordt er in de groepsbijeenkomsten gewerkt aan deze vier pijlers.

Lees hier het interview met de twee docenten over deze leerlijn.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.

Blijf op de hoogte door je te abonneren op onze nieuwsbrief